بصیرت از دیدگاه رهبری، بیداری اسلامی
بیداری اسلامی و حمایت از جنبش 99%
درباره وبلاگ


این وبلاگ بر آن هست تا جنبش بیداری اسلامی در سراسر دنیا را حمایت کند پس با ما همراه باشید.

پيوندها
افزایش تضمینی بازدید - افزایش پیج رنک
چاپار
سنگر دفاع از آرمانها
دانلود رایگان
ردیاب خودرو

تبادل صحبتهای ناگفته
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت از دیدگاه رهبری، بیداری اسلامی و آدرس ellahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 55
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 683
بازدید کل : 57936
تعداد مطالب : 181
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


فال امروز


<-PollName->

<-PollItems->

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

نويسندگان
علی علیکرمی

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, :: 10:20 :: نويسنده : علی علیکرمی

مرگ بن لادن با کسب 128 رای از میان 247 رای شرکت کنندگان در نظرسنجی سالانه خبرگزاری آسوشیتدپرس در جایگاه نخست پر بیننده‌ترین اخبار سال ۲۰۱۱ قرار گرفت. فاجعه سونامی ژاپن با کسب 60 رای دوم شد. جایگاه سوم این نظرسنجی به اخبار مربوط به جنبش مردمی بیداری اسلامی که آفریقای شمالی و خاورمیانه را تحت تاثیرقرار داد، اختصاص یافت.

در همین حال بحران اقتصادی اتحادیه اروپا خبری بود که جایگاه چهارم را در میان اخبار پربازدید سال 2011 به خود اختصاص داد.
این در حالیست که در سال گذشته جریان نشت نفت در خلیج مکزیک به عنوان پر بیننده‌ترین خبر مطرح شد و برنامه‌های باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص بهداشت و درمان در این کشور جایگاه دوم را کسب کرد. انتخابات میان دوره‌ای آمریکا نیز در این نظرسنجی سوم شد.

طبق نظر سنجی خبرگزاری اسوشیتدپرس، ۱۰ خبر برتر و پربیننده سال ۲۰۱۱ عبارت است از:
 
1- کشته شدن اسامه بن لادن
 
اسامه بن لادن که توسط ارتش آمریکا به مدت حدود یک دهه تحت تعقیب بود در ماه مه توسط یک تیم نیروهای ویژه آمریکایی در شهر ابیت آباد در نزدیکی اسلام آباد کشته و جسدش ساعاتی بعد به دریا انداخته شد.
 
2- زلزله و سونامی ژاپن
 
زلزله‌ 9 ریشتری شمال شرق ژاپن در ماه مارس و سونامی وحشتناک پس از آن آسیب‌های بسیاری را به بار آورد. طی این زلزله نزدیک به 20 هزار نفر در این کشور کشته و یا ناپدید شدند. خسارت‌های وارده به ژاپن در اثر زلزله و سونامی حدود 218 میلیارد دلار تخمین زده شده است. سونامی در ژاپن به بحران هسته‌ای وحشتناکی در این کشور منجر شد که هنوز نیز در صدر اخبار ژاپن قرار دارد. به دنبال از کار افتادن سیستم تهویه یک نیروگاه هسته‌ای در ژاپن امواج رادیو اکتیو در منطقه منتشر شد و حدود100 هزار نفر مناطق مسکونی مجاور نیروگاه فوکوشیما را تخلیه کردند.
 
3- بیداری اسلامی
 
بیداری اسلامی با تظاهرات‌ مردمی در تونس آغاز شد و ظرف مدت کمی به فروپاشی حکومت بن علی، رئیس جمهوری سابق این کشور منجر شد. بهار عربی با سرعت فزاینده در منطقه گسترش یافت و به بروز انقلاب در مصر انجامید. در نتیجه این انقلاب حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر از سمت خود برکنار و به زندان منتقل شد. پس از آن نوبت به لیبی رسید که شاهد تاثیرپذیری از جریان بیداری اسلامی باشد. در لیبی مردم در نهایت پس از درگیری‌های بسیار موفق شدند معمر قذافی، دیکتاتور سابق این کشور را برکنار کنند. تاثیرات بهار عربی در کشورهایی نظیر بحرین و یمن نیز قابل ملاحظه بود و مردم معترض در این کشورها دست به تظاهرات‌های گسترده‌ای علیه دیکتاتورهای این کشورها زدند.
 
4-بحران مالی و اقتصادی اروپا
 
اتحادیه اروپا با یک بحران مالی بسیار جدی مواجه شد، در یونان طرح‌های ریاضتی دولت ریاضتی منجر به اعتصاب، اعتراض و شورش‌های بسیاری شد و در همین حال اوضاع بحرانی اقتصادی در ایتالیا باعث شد سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر این کشور از سمتش کناره گیری کنند. فرانسه و آلمان نیز برای رهایی از بحران اقتصادی اتحادیه اروپا تلاش‌های بسیاری به عمل آوردند و در همین حال انگلیس خواستار اعمال تغییرات در رویکرد اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا شد که منجر به افزایش شکاف در اتحادیه اروپا و درگیری لفظی میان آلمان و فرانسه با انگلیس شد.
 
5- بحران مالی آمریکا
 
اوضاع اقتصادی آمریکا دچار مشکلات و بحران جدی شد به طوری که نرخ بیکاری در این کشور به بالاترین حد خود رسید و بیکاری و عدم ثبات بازارها در آمریکا باعث شد موجی از نارضایتی در میان مردم این کشور به راه بیفتد. این نارضایتی ها به بحران بزرگی در آمریکا تبدیل شد که تا کنون ادامه دارد.
 
6- رسوایی اخلاقی در دانشگاه "پن استیت"
 
از دیگر اخبار پر بازدید سال 2011 رسوایی اخلاقی در دانشگاه "پن استیت" بود. "جری ساندوسکی"، یکی از دستیاران جو پاترلو، مربی سابق فوتبال این دانشگاه به تجاوز به 10 پسر متهم شد.
 
7- فروپاشی حکومت قذافی در لیبی
 
معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی پس از 42 سال حضور در راس قدرت در این کشور و سابقه حکومتی خشونت بار در نهایت توسط مردم این کشور از حکومت برکنار شد. تظاهرکنندگان ضد دولتی به دنبال هشت ماه درگیری دراین کشور با نیروهای دولتی با حمایت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موفق شدند رژیم قذافی را از میان بردارند و قذافی در نهایت در روستایی که به دنیا آمده بود توسط انقلابیون دستگیر و کشته شد.
 
8- اختلاف در کنگره آمریکا
اختلافات حزبی در کنگره آمریکا به اختلافات در مسایل مالی منجر شد. این اختلاف‌ها بر سر سقف بدهی‌های آمریکا بود و منجر به تنزل رتبه مالی این کشور شد. جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا طرح خود را برای کاهش کسری بودجه کلان و افزایش سطح استقراض دولت فدرال تصویب کردند، اما این مصوبه با مخالفت باراک اوباما و اکثریت دموکرات در مجلس سنا مواجه شد.
 
9- جنبش اشغال وال استریت
 
این جنبش در هفدهم سپتامبر به دنبال اعتراض‌های گسترده در نیویورک در نزدیکی منطقه اقتصادی وال استریت آغاز شد و طی مدت چند هفته به شهرهای دیگر آمریکا و حتی به کشورهای دیگر نیز کشیده شد. این جنبش خود را به عنوان حرکتی بدون رهبر و به علت تقاضاهای مردمی مطرح کرد.
 
10- ترور "گابریل گیفوردز"
 
عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در حمله یک فرد مسلح در منطقه "تاکسون" در ایالت آریزونای آمریکا بر اثر اصابت گلوله به سرش زخمی شد و در شرایط بحرانی قرار گرفت. شش تن دیگر از جمله یک قاضی فدرال و یک کودک 9 ساله در این تیراندازی کشته شدند. گیفوردز 40 ساله اولین زن یهودی است که از آریزونا در سال 2006 وارد کنگره شد.

 
شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, :: 10:18 :: نويسنده : علی علیکرمی

ده‌ها هزار نفر از مردم بحرین روز گذشته مراسم خاکسپاری 4 کشته شده تظاهرات روز پنجشنبه این کشور را در حالی برگزار کردند که تانک‌‌‌ها و نیروهای نظامی، خیابان‌های منامه را قرق کرده‌اند.

نیروهای امنیتی بحرین روز پنجشنبه برای سرکوب تظاهرات مردم این کشور که خواستار اصلاحات سیاسی و حقوق برابر برای همه اقوام بودند از خشونت بسیاری استفاده کردند که باعث کشته شدن حداقل 4 نفر و زخمی شدن بیش از 150 نفر دیگر از جمله تعداد زیادی زن و کودک شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که صدها نیروی نظامی و امنیتی یمن روز پنجشنبه به تجمع آرام مردم در میدان لؤلؤ(مروارید) پایتخت حمله و از هر وسیله‌ای از جمله چماق و گاز اشک‌آور برای متفرق کردن آنها استفاده کردند.

مردم عزادار بحرین درحالی‌که پلاکاردهایی علیه خاندان حاکم آل‌خلیفه در دست داشتند با شعار «انقلاب انقلاب تا پیروزی» اعلام کردند که حاضرند برای ایجاد تغییرات در کشورشان جانشان را فدا کنند. این در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهد دستور وزیر بهداشت بحرین برای استفاده‌نشدن از خودروهای اورژانس برای انتقال مجروحان درگیری‌های این کشور باعث تظاهرات اعتراض‌آمیز بیش از 4هزار پزشک و پرستار شده است.

در جریان ناآرامی‌های کم نظیر اخیر بحرین که از هفته گذشته آغاز شده تاکنون براساس آمارهای رسمی حداقل 7 نفر کشته و بیش از 230 نفر دیگر به‌شدت مجروح شده‌اند. روز پنجشنبه به‌دنبال حمله نیروهای امنیتی به معترضان در این کشور، تانک‌ها و خودروهای زرهی ارتش در خیابان‌های منامه، پایتخت این کشور مستقر شدند و نیروهای نظامی با برپایی پست‌های ایست‌بازرسی تلاش کردند از گسترش ناآرامی‌ها در این کشور کوچک حاشیه جنوبی خلیج‌فارس جلوگیری کنند.

علاوه بر این دولت بحرین با نگرانی از اعتراضات اکثریت شیعه این کشور برگزاری هر نوع تجمع در این کشور را ممنوع کرده است. گفته می‌شود دولت همچنین شبکه اینترنت را برای جلوگیری از دسترسی کاربران به‌شدت مختل کرده است.
سرکوب شدید مردم بحرین که بیش از 70درصد جمعیت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند اکنون باعث افزایش ناآرامی‌ها در این کشور شده و درخواست اولیه معترضان برای اصلاح قانون اساسی و حقوق برابر برای شیعیان به تلاش برای سقوط حکومت پادشاهی خاندان خلیفه از قدرت تبدیل شده است.

اکثریت جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می‌دهند اما حکومت در این کشور از 200 سال پیش در دست خاندان سنی مذهب آل‌خلیفه است که با شیعیان برخوردی تبعیض‌آمیز دارد. روز گذشته شیخ عیسی قاسم، یکی از رهبران شیعیان این کشور در جریان برگزاری نماز جمعه، حمله نیروهای امنیتی به مردم را یک قتل عام خواند.

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین سه‌شنبه هفته گذشته با ابراز نگرانی از گسترش اعتراضات در اقدامی نادر با یک سخنرانی تلویزیونی به خانواده 2 کشته‌شده اولیه تظاهرات که آنها را «پسران عزیز کشور» خواند تسلیت گفت. این اقدام هم نتوانست مانع از ادامه تظاهرات معترضان در این کشور شود که حکومت آن یکی از متحدان بسیار نزدیک آمریکا در طول سال‌های گذشته بوده است.

بحرین جمعیتی حدود یک‌میلیون نفر دارد اما مدت‌هاست که میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکاست و برای واشنگتن اهمیتی استراتژیک مانند عربستان سعودی در منطقه دارد. به همین خاطر درخواست معترضان برای سقوط خاندان آل خلیفه به‌شدت باعث نگرانی مقام‌های دولت آمریکا و متحدان غربی این کشور شده است.به‌دنبال سرکوب گسترده مردم بحرین، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا تنها اعلام کرد که دولت این کشور از اصلاحات واقعی و معنادار در بحرین حمایت می‌کند.

وی همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با همتای بحرینی‌ خود نگرانی عمیق آمریکا را از ناآرامی‌ها در این کشور اعلام کرد. سفارتخانه آمریکا در بحرین به‌دلیل تحولات امنیتی و تظاهرات‌های مردمی تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است. سازمان دیده‌بان حقوق بشر هم روز گذشته خواستار توقف حملات نیروهای امنیتی به مردم بحرین شد.

این در حالی است که خالد آل‌خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری‌های خلیج‌فارس با اشاره به اینکه تظاهرات معترضان باعث ایجاد تفرقه در این کشور شده حمله نیروهای امنیتی به مردم در میدان لؤلؤ را ضروری دانست! وزیران امور خارجه کشورهای عضو این شورا بعد از این نشست فوق العاده در منامه حمایت خود را از دولت بحرین اعلام کردند.

به‌دنبال سرکوب گسترده مردم، نمایندگان حزب الوفاق در اعتراض به دولت این کشور استعفای دسته‌جمعی خود از پارلمان را اعلام کردند. موجی که گفته می‌شود از انقلاب مردم مصر و تونس به بحرین رسیده است با سرکوب شدید نیروهای امنیتی بعید است به‌زودی آرام شود و بسیاری احتمال می‌دهند میدان لؤلؤ به التحریری دیگر تبدیل شود.


 
شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, :: 10:15 :: نويسنده : علی علیکرمی

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، سال گذشته در دیدار با گروه‌های مبارز فلسطینی، به تحولات منطقه و مساله فلسطین اشاره كردند و فرمودند: «شكى نيست كه بر اساس حقايقى كه خداى متعال تقدير كرده است، خاورميانه‌ى جديد شكل خواهد گرفت و اين خاورميانه، خاورميانه‌ى اسلام خواهد بود».
به بهانه‌ی «اتفاقات اخیر در كشور مصر»، پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت ‌آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، در ویژه‌نامه‌ای به بررسی تحولات اخیر در كشورهای اسلامی منطقه خاورمیانه می‌پردازد.

در بخش دیگری از این ویژه‌نامه، گزیده‌ای از سخنان معظم‌له درباره بیداری اسلامی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد:
نفرت و بغض مردم خاورمیانه از آمریكا
ما امروز در يك برهه‌ى حساس به سر ميبريم. اگر من بخواهم آن لبّ تلقى و برداشت خودم را به شما عرض بكنم - كه شايد در يك مجال كوتاه، برايش استدلال هم نشود ارائه كرد؛ البته مستدل است، منتها شايد در دو كلمه نشود استدلالى برايش بيان كرد - اين است كه مراكز استكبارى جهانى در مقابله‌ى با حركت اسلامى كه نماد واقعى‌اش جمهورى اسلامى است، دارند آخرين تلاشهاى خودشان را ميكنند. در بسيارى از عرصه‌ها تلاشهايشان و تدابيرشان به بن‌بست خورده و كار از دستشان در رفته است. اين كمربندى كه اينها بر دور مسائل جهانى كشيده بودند و حيطه‌بندى‌اى كه كرده بودند، در حساسترين نقاط روى زمين يعنى خاورميانه، اين كمربند پاره شده - يا سست شده، حداقلش اين است؛ ولى به نظر من پاره شده - و از دستشان در رفته است.
به نظر من امروز نظام سلطه در مواجهه‌ى با حركت اسلامى يك چنين حالتى دارد. جاپايش محكم نيست؛ زيرا بسيارى از شگردهاى تبليغاتىِ استواربنيانِ قديمىِ اينها براى مردم دنيا رو شده است. امروز در جامعه‌ى آمريكا، خشم عميق از حضور قدرتمند لابى صهيونيستى بتدريج دارد توسعه پيدا ميكند. اين نارضائى در بين مردم آمريكا - كه مركز تحرك صهيونيستها و قدرتمندان صهيونيستى و سرمايه‌داران صهيونيست است - بتدريج دارد به وجود مى‌آيد؛ البته رژيم حاكم در آمريكا بر مردم بسيار سخت ميگيرند - يك نوع خاص سختگيرى - و آنچنان اينها را مشغول زندگى و گرفتار زندگى ميكنند كه فرصت سر خاراندن ندارند؛ در عين حال اين حالت دارد به وجود مى‌آيد. اين اطلاعات موثق ماست. در كشورهاى اروپائى هم به يك نحو ديگر. كشورهاى اسلامى كه معلوم است. كشورهاى خاورميانه كه معلوم است. ملتها حالت نفرت - و بعضاً بغض - نسبت به رژيم ايالات متحده و مجموعه‌ى سلطه در دنيا دارند. اين را هم نميتوانند جمع كنند؛ هى تلاش ميكنند، اما نميتوانند جمع كنند.
بیانات در دیدار اساتید دانشگاه 2/4/89

نمی‌توانند اوضاع را رو به راه كنند 
اين طرف نسبت به سه دهه‌ى قبلى قوى‌تر شده است، مجرب‌تر شده است، آگاه‌تر شده است، دستهاى بازترى پيدا كرده است و متقابلاً دشمن ضعيف‌تر شده است...
امروز، اين حرفها نيست، اين خبرها نيست؛ يعنى نميتوانند، زمينه‌اى براى آنها وجود ندارد، نه اينكه امروز نجيب‌تر شده‌اند، بهتر شده‌اند؛ نه، مى‌بينند كه نميشود كارى‌اش كرد؛ يعنى اين حجم عظيم، روزبه‌روز پرمغزتر هم شده، قوى‌تر هم شده. و غرب، امروز - اين نكته‌ى مهمى است - احساس ميكند كه سلطه‌ى قديمى‌اش بر دنياى اسلام متزلزل شده؛ يعنى اينهائى كه در كشورهاى اسلامى و عربى بى‌هيچ مانعى و رادعى ميتاختند و جلو ميرفتند، امروز مى‌بينند نميشود؛ نميتوانند. اين موج اسلامى آنها را وادار كرده، حتّى تجديدنظر ميخواهند بكنند، آن هم براشان مشكل شده. در بعضى از كشورها كه وابستگى آنها به غرب واضح و آشكار است - مردمشان هم اين را ميدانند و ناراضى هستند - ميخواهند يك تجديدنظرهائى بكنند، بلكه بتوانند اوضاع را روبه‌راه بكنند، نميتوانند؛ براى آنها يك راه بن‌بست است. امروز غرب در يك چنين موقعيتى است.
بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان 25/6/89

اين غير از دخالت در امور كشورهاست
امام، نهضت را جهانى ميدانست و اين انقلاب را متعلق به همه‌ى ملتهاى مسلمان، بلكه غير مسلمان معرفى ميكرد. امام از اين ابائى نداشت. اين غير از دخالت در امور كشورهاست، كه ما نميكنيم؛ اين غير از صادر كردن انقلاب به سبك استعمارگران ديروز است، كه ما اين كار را نميكنيم، اهلش نيستيم؛ اين معنايش اين است كه بوى خوش اين پديده‌ى رحمانى بايد در دنيا پراكنده شود، ملتها بفهمند كه وظيفه‌شان چيست، ملتهاى مسلمان بدانند كه هويتشان چگونه است و كجاست.
بیانات در مراسم سالگرد رحلت امام 14/3/89

گام‌های استوار امت اسلامی
گسترش موج بیداری اسلامی در دنیای امروز، حقیقتی است كه فردای نیكی را به امت اسلامی نوید می‌دهد. از سه دهه پیش كه با پیروزی انقلاب اسلامی و تشكیل نظام جمهوری اسلامی، این خیزش پرقدرت آغاز شد، امت بزرگ ما بی‌وقفه پیش رفته، موانعی را از سر راه برداشته و سنگرهایی را فتح كرده است. پیچیده‌ترشدن شیوه‌های دشمنی استكبار و تلاش پرهزینه‌ای كه در مقابله با اسلام می‌كند نیز به دلیل همین پیشرفت‌ها است. تبلیغات وسیع دشمن در جهت اسلام‌هراسی، تلاش شتاب‌زده‌ای كه برای ایجاد اختلاف میان فرقه‌های اسلامی و برانگیختن تعصب‌های فرقه‌ای می‌كند، دشمن‌تراشی‌های كاذب از شیعه برای سنی و از سنی برای شیعه، تفرقه‌افكنی میان دولت‌های مسلمان و كوشش برای تشدید اختلافات و تبدیل آن به دشمنی‌ها و معارضه‌های لاینحل، استفاده از سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی برای تزریق فساد و فحشاء میان جوانان، همه و همه واكنش‌های سرآسیمه‌گون و آشفته در برابر حركت متین و گام‌های استوار امت اسلامی به سوی بیداری و عزت و آزادگی است.
پيام ولی‌امر مسلمین به حجاج بيت‌الله‌الحرام 24/8/1389

انقلاب صادر شد...
ما انقلاب را امروز نمى‌خواهيم صادر كنيم. انقلاب، يك‌بار صادر مى‌شود؛ و شد! اين‌كه مى‌بينيد امروز در سرتاسر دنيا، گرايش و ايمان اسلامى زنده شده است؛ اين‌كه مى‌بينيد ملتها در شمال آفريقا و در خاورميانه و در شرق و غرب كشورهاى اسلامى بيدار شده‌اند؛ اين‌كه مى‌بينيد جوانان مسلمان در كشورهاى گوناگون به زيباييهاى دين و قرآن روآورنده‌اند، همه حاكى از اين است كه انقلاب اسلامى در اوّلِ وقوع خود صادر شده است. ما كه نمى‌خواهيم بعد از گذشت چهارده سال، تازه به فكر صدور انقلاب باشيم! يك بار انقلاب صادر مى‌شود و آن هم شد. وقتى كه انقلاب، پيروز شد و خبر و جذّابيت آن، دنيا را پركرد، كارى كه بايد بشود شد. همان كارى كه شما از آن ناراضى هستيد؛ همان كارى كه به خاطر آن زنجير مى‌جويد و همان كارى كه به خاطر آن خشمناك مى‌شويد، شده و كار از كار گذشته است! شما هم هيچ كارى نمى‌توانيد بكنيد و هيچ كس ديگرى هم نمى‌تواند كارى بكند. كار از كار گذشته است!
خطبه‌های عید فطر 4/1/1372

آینده از آن ِ امت اسلامی است
كه آن روزى كه انقلاب اسلامى به پيروزى رسيد، رژيم صهيونيستى از نظر دولتهاى مسلمان و ملتهاى مسلمان، بخصوص ملتهاى عرب، يك رژيم شكست‌ناپذير به حساب مى‌آمد. اين موجب شد كه رژيم صهيونيستى عجالتا شعار از نيل تا فرات را كنار بگذارد و به دست فراموشى بسپرد. ملتهاى مسلمان - از آفريقا تا شرق آسيا - به فكر ايجاد نظام اسلامى و حكومت اسلامى افتادند با فرمولهاى گوناگون؛ نه لزوما با همان فرمول نظام جمهورى اسلامى ما؛ اما به فكر حاكميت اسلام بر كشورشان افتادند. بعضى از كشورها موفق هم شدند؛ بعضى هم آينده‌ى نويدبخشى در انتظارشان هست از حركتهاى اسلامى.
بیانات در بيستمين سالگرد رحلت امام خمینی(ره) 4/3/1382

آمریكا و قدرت اردوگاه اسلام
امريكايى‌ها مى‌دانند كه در دنياى اسلام آينده‌يى ندارند. براى اين‌كه بيدارى اسلامى به حركتهاى انقلابى منتهى نشود، پيشدستى مى‌كنند؛ مى‌خواهند چيزى را كه براى ملتها سرنوشت محتوم است، با ابتكار و حركتهاى پيشدستانه‌ى خودشان عقب بيندازند. اخيرا امريكايى‌ها اعتراف كرده‌اند كه اگر حمله‌ى آنها به عراق نمى‌بود، رژيم صدام در مدت كوتاهى به‌وسيله‌ى عناصر مؤمن و مسلمان خود عراق سرنگون مى‌شد و ابتكار عمل از دست آنها خارج مى‌گرديد؛ آنها از اين مى‌ترسند. فعاليت آنها انفعالى و از روى ترس از عواقب بيدارى اسلامى در دنياى اسلام است. حركتى كه امروز امريكايى‌ها در اين منطقه مى‌كنند، ناشى از قدرت نيست؛ ناشى از احساس قدرت در اردوگاه اسلامى و قيام اسلامى و بيدارى اسلامى است.

 
شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, :: 10:12 :: نويسنده : علی علیکرمی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سند چشم انداز از دل تحلیل در بیست سال آینده درآمده است.

به گزارش «تابناک»، دکتر محسن رضایی، که شب سه شنبه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبري شبکه دوم سیما شرکت کرده بود با بیان این مطلب اظهار داشت: چشم انداز 20 ساله کشور، به گونه ای طراحی شده که تحریم، بیداری اسلامی، تدوام انقلاب و توسعه یافتگی را دیده است.

وی در پاسخ به این پرسش که مهمترین مولفه‌های طراحی چشم انداز بیست ساله کشور چه بوده است، گفت: چشم انداز به این دلیل که نقش یک بناست، بر پایه رخدادها نوشته شده و ما شش چالش از جمله هژمونی آمریکا در منطقه و بیداری اسلامی و تحريم‌ها را برای آن دیده بودیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که چشم انداز در سال 82 و چند سال پیش از حمله بوش به عراق، طراحی شده است، تأکید کرد: دولت، مجلس، مدیران کشور و مردم باید نسبت خودشان را با چشم انداز ایران 1404 مشخص کنند.

رضایی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به انتخابات مجلس نهم اشاره و تأکید کرد: انتخابات به سبب مشارکت حداکثری مردم و تشکیل یک مجلس قوی بسیار مهم است.
 
وی با اشاره به این که اگر مردم به صحنه بیایند، می‌توانند تحریم‌ها را خنثي کنند، تصریح کرد: با مشارکت حداکثری می‌توان دشمنان را سر جایش میخکوب کرده و حیثیتمان را در نزد ملت‌های مسلمان حفظ کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: به مجلس مقتدر و آگاه نیاز داریم تا اقتدار نظام در دنیا افزایش پیدا کند و از سوی دیگر، رفاه شهروندان تأمین شود.

رضایی در ادامه افزود: هر چه نمایندگان کارشناس‌تر، شجاع‌تر، اطلاعات بیشتری داشته باشند، بی‌گمان مجلس کارآمدتری خواهیم داشت.

وی افزود: حضور مردم در انتخابات می‌تواند معرکه گیری دشمنان فشار امنیتی آنان بر ایران را خنثی کند.

دکتر محسن رضايي در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه انتظار بود، همه جناح‌ها در انتخابات مجلس نهم شرکت کنند، تصریح کرد: برخی جمهوری اسلامی را می‌‌پذیرند، ولی برای انتخابات نمی‌آیند بهانه اين است که شايد رد صلاحیت شوند؛ آنانی که سفره خود را از سفره نظام جدا کنند، باید بدانند که این کارشان به سود خودشان و کشور نیست.

محسن رضایی در ادامه به ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: مشارکت حداکثری به سبب بیداری اسلامی که ریشه در الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران دارد بسیار مهم و حیثیتی است.

این مقام ارشد کشور در بخش دیگری از اظهارات خود در برنامه تلویزیونی «افتخار گذشته؛ اميد آينده» شبکه دوم سیما با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب از سوی برخی مورد تخریب قرار می‌گیرد تصریح کرد: برخی نیمه خالی لیوان را می‌بینند و مدعی می‌شوند که انقلاب برای ما هیچ کاری نکرده که این جفایی در حق انقلاب است.

دبیر مجمع تشخیص در ادامه گفت: یک عده دیگر نیز می‌گویند ما مشکلی نداریم و به همه خواسته‌هایمان رسيده ايم که این تحلیل هم خوش خيالي و موجب بازدارندگي فعالیت‌ها می‌شود.

رضایی تأکید کرد: ایران در مقوله اقتصاد عقب ماندگی جدی دارد که این عقب ماندگی در شأن نظام، رهبری و مردم نیست.

وی ادامه داد: معتقد به دغدغه داشتن هستم که نکته مثبت این نگاه این است که فرد را خوش خیال نمی‌کند، ولی موجب ناامیدی هم نمی‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: مردم باید دغدغه داشته باشند؛ نباید بگوییم که تحریم نیست بلکه استدلال کنیم که قادر به برطرف کردن این تحریم‌ها هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان ساخت: نفوذ ایران در منطقه، دستاورد بزرگی برای انقلاب است، چرا که ملت ایران، نظام و رهبری هم اکنون به عنوان الگو برای آزادیخواهان جهان مطرح هستند.

وی با بیان اینکه نفوذ ایران در منطقه بسیار گسترده است، گفت: رهبران چند کشور به رهبر ایران افتخار می‌کنند، ولی هیچ کشوری به اوباما افتخار نمی‌کند.

رضایی با اشاره به این مطلب که ایران می‌تواند مبنای یک نظم، فرهنگ و دیسیپلین جدید در منطقه باشد، ادامه داد: باید از نخبگان و کارشناسان برای غلبه به تحریم‌ها بهره گیریم تا بتوانیم به راه خود با قدرت ادامه بدهیم.

وی در ادامه به مسائل اقتصادی و مشکلاتی که در این بخش هست، اشاره کرد و گفت: جنگ هشت ساله را که وظیفه دولت بود، مردمی کردیم اما اقتصادی را که مردمی است، می‌خواهیم دولتی کنیم، در حالی که یکی از الگوهای انقلاب مردمی کردن امور بود؛ بنابراين، تا اقتصاد را مردمي و انرژي مردم را در توليد و تجارت آزاد نکنيم، به پيشرفت واقعي نخواهيم رسيد. باید به خانواده‌ها بها داد، به گونه‌ای که می‌توان به جای یارانه دادن در بیشتر خانه‌های کشور شغل ایجاد کنیم.

دبیر مجمع تشخیص در همین رابطه به مسأله یارانه‌های نقدی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به زیرساخت‌های فراوان، بسیاری از مشاغل را می‌توان در خانه‌ها ایجاد کرد مانند کشور تایوان که بیشتر قطعات در خانه‌ها تولید می‌شود و پس از این تولید در جای دیگر سر هم و به تلويزيون و کامپيوتر و دیگر محصولات تبديل مي‌کنند.

رضایی در ادامه با بیان اینکه وقتی مبادلات خارجی سخت می‌شود، باید مبادلات داخلی افزایش یابد، به نوسان اخیر ارزی کشور اشاره کرد و گفت: ارز را مانند فشار آوردن روی فنر در یک حد غیرواقعی نگه داشتند و وقتی تحریم‌ها اعمال شد، به زير فنر فشرده زد و برای همین، فنر بیشتر از پیش جهش می‌یابد.

فرمانده سابق سپاه پاسداران در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت: پس از پیروزی انقلاب برای نخستین بار، ارتش ملی در ایران شکل گرفت که از دستاوردهای نظام است.

وی افزود: هم اکنون بیشتر تجهیزات را خودمان تولید می‌کنیم.

رضایی تصریح کرد: ما موشک سازی را در ایران از نقطه صفر آغاز کردیم و هم اکنون بردشان از هزار کیلومتر بیشتر است، به گونه‌ای که خودمان ماهواره‌ها را به فضا می‌فرستیم که این کار جهش بزرگی برای کشور است.

وی تأکید کرد: اگر این پختگی را که هم‌اکنون دارم، در همان سنین جوانی که از جانب امام مأمور تشکیل سپاه شدم، داشتم بهتر از گذشته عمل مي‌کردم و بیشتر مسئولان سياسي را در تعاملات قانع می‌کردم.

 
شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, :: 10:8 :: نويسنده : علی علیکرمی

«رشا الشهید علی»، از بانوان فعال رسانه‌ای مصر و کارشناس فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) ضمن بیان این مطلب گفت: رسانه‌ها دو گروه هستند؛ گروهی که فتنه‌افکنی و آشوب بین ملت‌ها را رواج می‌دهند و گروهی دیگر که واقعیت‌ها را بدون هیچ‌گونه جهت‌گیری و به صورت درست و با حفظ امانت منعکس می‌کنند.

رشا الشهید در ادامه افزود: رسانه‌ها در تشدید یا کاهش تنش‌ها و حساسیت‌ها نقش زیادی دارند و رسانه در واقع ابزاری برای آگاهی از وقایع روز و صدق و کذب اخبار و رویدادهای مختلف است، اما متأسفانه برخی رسانه‌ها که تبلیغات زیادی نیز دارند، واقعیت‌ها را مخدوش می‌کنند؛ هر چند که خیلی موفق نخواهند بود؛ زیرا افکار عمومی سرانجام اهداف مغرضانه این رسانه‌ها را درک خواهد کرد.

الشهید همچنین تصریح کرد: از نخستین روز آغاز انقلاب‌های مردمی در کشورهای عربی رسانه‌ها اعم از اسلامی و غیر اسلامی هر یک به نوعی فعالیت‌های این رویداد مهم را پوشش دادند و در این میان جوانان مسلمان از رسانه‌های مجازی بیشترین استفاده را کرده و با استفاده بهینه از شبکه‌های اجتماعی برای انعکاس انقلاب‌های منطقه بهره بردند.

جوانان در رأس رسانه‌های گویای حقایق انقلاب‌های منطقه

این بانوی فعال مصری خاطرنشان کرد: در رأس بیشتر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی که امروز واقعیت‌های مربوط به انقلاب‌های منطقه را منعکس می‌کنند، جوانان هستند، این رسانه‌ها موضعی صادقانه دارند و حتی از شبکه‌های ماهواره‌ای و پایگاه‌های اینترنتی مشهور هم صادقانه‌تر مسائل و واقعیت‌های انقلاب را منعکس می‌کنند.

این کارشناس فضای مجازی تأکید کرد: در انقلاب تونس به عنوان نخستین انقلابی که روی داد، جوانان از شبکه‌های اجتماعی همچون «یوتیوب» و «فیس بوک» استفاده بهینه کرده و از طریق این شبکه‌ها انگیزه‌ها و خواسته‌هایشان را مطرح کردند و به محض انتشار اخبار مربوط به این انقلاب در شبکه‌های اجتماعی، مردم جهان عرب بیدار شدند و دیگر انقلاب‌های منطقه از جمله مصر نیز کم کم شکل گرفت.

رشا الشهید همچنین ادامه داد: اخبار منتشره در شبکه‌های مجازی بیش از دیگر رسانه‌ها در جهت‌گیری‌های مردمی انقلاب‌های منطقه تأثیرگذار بود و در این شبکه‌ها جوانان با هماهنگی یکدیگر، تجمعات و تظاهرات‌های مردمی را طراحی می‌کردند و فراخوان برگزاری تجمع و تحصن می‌دادند.

وی نقش و مسئولیت رسانه‌های اسلامی را در برابر رسانه‌هایی که برای تحریف مسیر انقلاب‌های مردمی تلاش می‌کنند، تبیین کرد و گفت: رسانه اعم از روزنامه، اینترنت و نشریات مؤسسات آموزشی و دولتی در واقع فضایی برای ابراز عقاید و دیدگاه‌های شخصی و دغدغه‌های ملی است و رسانه اسلامی نیز ابزاری برای ابراز عقاید اسلامی به شمار می‌آید، ما باید اول دنبال پاسخ این سؤال باشیم که چرا رسانه‌های ضد اسلامی که بر باطل بنیان نهاده شده‌اند، از رسانه‌های اسلامی که حق و حقیقت را تبیین می‌کنند، پیشی‌ گرفتته‌اند و این چرایی‌ها را طی برنامه‌هایی با حضور کارشناسان پاسخ دهیم.

برخی رسانه‌ها جنگ دینی را رواج می‌دهند

رشا الشهید با بیان این که برخی رسانه‌ها برای ترویج جنگ دینی بین ملت‌ها تلاش می‌کنند، تأکید کرد: ما باید امکانات مادی و معنوی رسانه‌های اسلامی را بسیج کنیم و با سازماندهی برنامه‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای خود جنگ دینی آنان را پاسخ دهیم و بدانیم که اگر راهی صحیح و اصولی برای تحقق اهدف خود انتخاب کنیم، بسیار موفق‌تر از رسانه‌های دشمن که مروج جنگ دینی هستند، خواهیم بود.

این کارشناس مصری فضای مجازی در پایان درباره انعکاس مواضع جمهوری اسلامی ایران و حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) در رسانه‌های مختلف جهان اسلام، یادآور شد: برخی این رسانه‌ها عملکردی موفق در تبیین بیانات مقام معظم رهبری داشته‌اند، اما تعدادی نیز با غرض‌ورزی‌های خود جهت‌گیری‌های ایران و رهبر این کشور را منعکس نمی‌کنند، بنابراین باید در این راستا فعالیت‌های بیشتری انجام و برنامه‌های متنوعی تولید شود.

رشا الشهید علی، دارای تحصیلات عالی در رشته بازرگانی و فعال در زمینه حقوق زنان است که تاکنون به عنوان کارشناس و سخنران در مصر فعالیت کرده و از کارشناسان زبده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز محسوب می‌شود.

 
شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, :: 10:3 :: نويسنده : علی علیکرمی

اینها قسمتی از سخنرانی شهید عبدالحمید دیالمه است، یک هفته قبل از انفجار هفتم تیر که به شهادت او و عمده همفکرانش در حزب جمهوری منجر شد :

“همین الآن هم هزاران نفر داد می زنند ولی به دلیل اینکه معروف نیستند کسی حرفشان را گوش نمی کند.
زمان بنی صدر هم ما می گفتیم ولی کسی حرفمان را گوش نمی کرد…
همانطور که آن زمان افرادی با شیوه فکری ما مخالف بودند و همه می‌گفتند که این مطالب را نباید بگویی، معتقد بودم که درست است و گفتم و مراحل بعدش را هم ادامه دادم…
همین الآن افرادی برای بعضی وزارتخانه ها کاندیدا هستند که به اعتقاد من خط فکریشان درست نیست ولی متاسفانه نمی‌توانم کاری کنم.
فقط می‌توانم به اندازه یک رأی مخالف به آنها بدهم، کار دیگری نمی‌توانم بکنم.
یکی از نمونه هایش را که می‌توانم به شما بگویم و آن هم آقای موسوی است، سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی.
اعتقادم بر این است که خط فکری او، خط فکری جنبش مسلمانان مبارز و پیمان است.
البته نمی خواهم بگویم عضو آن سازمان است ولی خط فکریش همان است و اگر رجوع کنید به روزنامه می‌بینید که در خیلی از جاها این خط مشی را طی می کند.
این ها را من از دید حزب نمی بینم… مکرر در جلسات حزب گفتم و ضبط هم شده و اگر نوارش را از بین نبرده باشند، دارند.
موضع‌گیری‌های روزنامه در بعضی از موارد، کم و بیش موضع‌گیری‌های روزنامه امت (منظور روزنامه دکترپیمان) است.
به عنوان مثال برای مصدق مطلب چاپ می‌کند اما حتی یک خط، خوب دقت کنید، حتی یک خط در مورد آیت الله کاشانی نمی‌نویسد.
بروید روزنامه‌های آن زمان را ببینید.
اگر شما یک خط در روزنامه، قبل از سالگرد آیت الله کاشانی، بعد از سالگرد آیت الله کاشانی از این روزنامه آوردید من اسمم را عوض می‌کنم.
بعد از اینکه آقای فلسفی در نماز جمعه علیه مصدق صحبت کرد، مقاله علیه آقای فلسفی را کدام روزنامه نوشت؟ روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان خیابان مصدق.
سرمقاله‌ای نوشت به اسم خیابان مصدق و شدیداً آن را کوبید به این بهانه که این‌ها اختلاف انگیز است.
یک شب که من در حزب صحبت کردم و این موارد را گفتم، بعد از من آقای موسوی آمد از خودش دفاع کند.
گفت ما اینها را نمی پذیریم به دلیل اینکه ما نمی‌خواهیم شیوه‌های آناکرونیستیکی را در ایران دوباره ایجاد کنیم.
البته لفظ را اشتباه به کار می برد، ولی من آن برداشتی را که او از این لغت داشت حالا می‌گویم والا معنایش این نیست.
برداشتش این بود که شیوه‌های آناکرونیستیکی یعنی این‌که ما یک چیزی را که در تاریخ اتفاق افتاده مجدداً بیاییم تطبیق کنیم بر تاریخ فعلی.
مثلا اگر یک کاشانی و مصدقی آن زمان بوده، حالا بیاییم الآن هم یک کاشانی و مصدق طراحی کنیم.
برداشتش از این لغت این بود.
اخیراً که امام در مورد مصدق این صحبت‌ها را کرد و گفت که او هم مسلم نبود و اینها تفاله‌های او هستند و حتی امام در صحبت دیروزش می‌گوید اینها مثل مصدق می‌خواهند رفراندم انجام دهند و این اندازه مصدق را می‌کوبد و آن تجلیل را از آیت الله کاشانی می کند، برای آقای موسوی پیغام فرستادم که برخلاف آن دیدی که شما داشتید، امام هم مثل اینکه آناکرونیستیکی فکر می کند.
البته ایشان سابقه‌های قبلی هم در گروه‌های منفی داشته است. از جمله بودنش در گروه نخشب به همراه پیمان و سامی 1 و او همه در گروه نخشب 2 بودند، بعد از آنجا جدا شدند، پیمان گروه جنبش مسلمانان مبارز را درست کرد، سامی گروه جاما را درست کرد و ایشان هم به ظاهر می گوید که من مستقل هستم، ولی در واقع همان شیوه فکری را دارد و به اعتقاد من دقیقا در داخل روزنامه [جمهوری اسلامی] هم همین شیوه فکری را اعمال کرده است…
علاوه بر موضعگیری ایشان من موضعگیری خانمش را هم نمی پسندم.
نظر من نیست نظر اسلام است. یک مشت مزخرفاتی را بهم بافته به اسم اسلام… او هم زیاد سابقه مسلمانی ندارد اما حالا چطور شد که مفسر قرآن شد معلوم نیست.
هر کسی در عرض یک سال مفسر قرآن می شود، مخصوصاً اینکه در جاهای مختلف هم به عنوان متفکر اسلامی با او مصاحبه می‌کنند!
در تلویزین می‌آید در مورد مسائل زن بحث می کند.
الآن با این شخصیت‌ها چه می شود کرد؟
وقتی الان برنامه این است که آقای موسوی بشود وزیر امور خارجه، من چه بگویم؟
هرچه هم داد بزنم صدایم به جایی نمی رسد.
مجبورم فقط یک رأی مخالف بدهم.”

 
شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, :: 9:46 :: نويسنده : علی علیکرمی

بی تو مهتاب شبی باز از آن كوچه گذشتم

همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم

شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم

شدم آن عاشق دیوانه كه بودم

 

در نهان خانه جانم گل یاد تو درخشید

باغ صد خاطره خندید

عطر صد خاطره پیچید

یادم آمد كه شبی با هم از آن كوچه گذشتیم

پر گشودیم و در آن خلوت دلخواسته گشتیم

 

ساعتی بر لب آن جوی نشستیم

تو همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت

من همه محو تماشای نگاهت

آسمان صاف و شب آرام

 

یادم آید تو به من گفتی : از این عشق حذر كن

لحظه ای چند بر این آب نظر كن

آب ، آیینه عشق گذران است

تو كه امروز نگاهت به نگاهی نگران است

باش فردا كه دلت با دگران است

تا فراموش كنی ، چندی از این شهر سفر كن

 

با تو گفتم حذر از عشق ؟ ندانم

سفر از پیش تو ؟ هرگز نتوانم

روز اول كه دل من به تمنای تو پر زد

چون كبوتر لب بام تو نشستم

 

تو به من سنگ زدی ! من نه رمیدم نه گسستم

باز گفتم كه تو صیادی و من آهوی دشتم

تا به دام تو در افتم همه جا گشتم و گشتم

حذر از عشق ندانم. سفر از پیش تو هرگز نتوانم ، نتوانم

 

یادم آید كه دگر از تو جوابی نشنیدم

پای در دامن اندوه كشیدم

نگسستم ، نرمیدم

 

رفت در ظلمت غم آن شب و شبهای دگر هم

نه گرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم

نه كنی از آن كوچه گذر هم

 

 

بی تو اما به چه حالی من از آن كوچه گذشتم

 
شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, :: 9:23 :: نويسنده : علی علیکرمی

شايد اين ضرب المثل رايج در ميان ايرانيان که منتسب به انگليس هاست بيانگر عمق سناريوي غربي ها در خصوص اختلاف افکني باشد. تفرقه بينداز و سياست کن يک راهبرد اساسي براي دشمنان محسوب مي شود که هنوز نيز در  دستور کار آنان قرار دارد.
از ديگر سوي منطقه خاورميانه همواره به دليل موقعيت استراتژيك و راهبردي ، مورد طمع قدرت هاي جهاني بوده است . تاريخ پر فراز و فرود اين منطقه دفتري است بي انتها كه هر ورق آن از دخالت هاي قدرت هاي استعماري حكايت مي كند.
  با اين حال يكي از راه هاي اساسي دستيابي استعمارگران به سلطه بر منطقه خاورميانه ، ايجاد اختلافات قومي ، مذهبي و ملي بوده كه مانع از ايجاد وحدت در برابر استعمارگران شده است . سرمايه گذاري استعمار در عمق گسل هاي اعتقادي،  نژادي و مذهبي آتش فتنه و جنگ را در اين منطقه روشن نگاه داشته و بخش عمده اي از توان و انرژي مردمي در اين منطقه را مهار كرده است .‏
‏    به عنوان مثال استعمار گر پير، انگلستان، در راه سلطه كامل خود بر منطقه خاورميانه از سياست «تفرقه بينداز و حكومت كن» استفاده مي كرد و با تشديد اختلافات مرزي بين شيخ نشين ها، باعث تضعيف هرچه بيشتر آنها مي شد و اوضاع منطقه را متشنج مي كرد.
در اين مرحله انگلستان توانست، شيخ نشين هاي بحرين، قطر، دبي، شارجه، ابوظبي، مسقط، عمان و... را به زير سلطه خود درآورد.
سپس طي نيمه دوم قرن 19، انگلستان بعد از تثبيت موقعيت خود در شيخ نشين هاي خليج فارس كوشش بيشتري در جهت تضعيف دولت ايران و عثماني به عمل آورد و با تحميل جنگ هاي متعدد به اين دولتها و انتزاع سرزمين هاي مختلف از آنها، توانست سلطه و نفوذ خود را هر چه بيشتر در اين دوكشور گسترش دهد و جا پاي خود را در خاورميانه محكم كند.
 متاسفانه هم اكنون نيز بسياري از بسترهاي تفرقه در منطقه خاورميانه وجود دارد و استعمار فرا نو كه در راس آن آمريكا و انگليس قرار دارد، همچنان درصدد فعال كردن گسل هاي بي اعتمادي در منطقه با تكيه بر مرزهاي تفرقه هستند .
دامن زدن به اختلافات مذهبي بين سني و شيعه ، تبليغات منفي عليه قدرت هاي منطقه اي و بومي ، گسترش جنگ سرد تسليحاتي در منطقه و ... از جمله راهكار هاي غرب براي اعمال تسلط جديد خود بر خاورميانه بوده است.در همين زمينه مقام معظم رهبري در سفر به كرمانشاه و در جمع مردم پاوه و اورامانات به يكي از مهمترين
بيماري هاي امت اسلامي اشاره كردند كه نياز فوري و درمان قطعي مشكلات امت اسلامي است و حل و فصل و مديريت شايسته آن مي تواند مقدمه و بستري براي تمدن سازي مسلمانان باشد.
ايشان ضمن اشاره به خطر تفرقه ايجاد اختلاف را خط استراتژيك بيگانگان خوانده و از اشتراك عميق و منافع مشترك مسلمانان سخن گفتند ،اشتراكي كه مي تواند حول كلمه توحيد و قرآن انجام شود و اختلافاتي كه مي تواند با سعه صدر و ترويج علم و ادب بين همه مسلمانان نهادينه گردد.بدون شك نقاط اشتراك مهمترين عامل وحشت جهان غرب است ودر اين باره نياز به روشنگري و بصيرت بسيارزياد خواهيم داشت3/8/1390‏
لذا در نهايت بايد گفت تمرکز بر گسل هاي قومي ، مذهبي و... در ميان مسلمانان از ابتدا تا کنون از راهبردهاي دشمنان اسلام به حساب مي آيد و آنان هم اکنون نيز دست از اين سياست هاي خود برنداشته و با ايجاد تنش در ميان مسلمانان به دنبال سوءاستفاده براي گسترش سلطه خويش هستند.
اميدواريم که با ظهور و بروز موج بيداري اسلامي امت واحده مسلمانان شكل گيري وديگر هيچ روزنه اي براي نفوذ استعمار و استبداد در ميان مسلمانان جهان وجود نداشته باشد.

 
شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, :: 9:11 :: نويسنده : علی علیکرمی