تشييع پيكر رهبر شيعيان عربستان امروز در مدينه منوره
بصیرت از دیدگاه رهبری، بیداری اسلامی
بیداری اسلامی و حمایت از جنبش 99%
درباره وبلاگ


این وبلاگ بر آن هست تا جنبش بیداری اسلامی در سراسر دنیا را حمایت کند پس با ما همراه باشید.

پيوندها
افزایش تضمینی بازدید - افزایش پیج رنک
چاپار
سنگر دفاع از آرمانها
دانلود رایگان
ردیاب خودرو

تبادل صحبتهای ناگفته
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت از دیدگاه رهبری، بیداری اسلامی و آدرس ellahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 61
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 61
بازدید ماه : 689
بازدید کل : 57942
تعداد مطالب : 181
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



فال امروز


<-PollName->

<-PollItems->

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

نويسندگان
علی علیکرمی

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, :: 10:27 :: نويسنده : علی علیکرمی


پيكر مرحوم آيت الله محمدعلي العمري رهبر شيعيان عربستان  پس از نماز صبح در مدينه منوره تشييع شد.
به گزارش فارس، علامه العمري رهبر شيعيان عربستان كه روز سه شنبه در 100 سالگي درگذشت از شاگردان علامه نائيني و آيت الله سيدابوالحسن اصفهاني بود و با وجود تحمل 45 سال زندان در زندان هاي آل سعود، از انقلاب اسلامي ايران و شيعيان لبنان حمايت مي كرد.
وي كه در ميان عربستاني ها به عنوان «پدر روحاني شيعيان» خوانده مي شود، سال 1911 ميلادي (1332 هجري قمري) در مدينه منوره به دنيا آمد. 16 ساله بود كه به امر پدرش شيخ علي بن احمد العمري وارد حوزه علميه نجف اشرف شد.
شيخ العمري در طول حضور 20 ساله در حوزه علميه نجف از محضر استاداني چون آيت الله محمدرضا مظفر، آيت الله محمد حسين مظفر، آيت الله محمد جواد مغنيه، آيت الله سيد مسلم حلي، آيت الله محمد تقي آل صادق، سيد باقر الشخص، شيخ محمد تقي فقيه، آيت الله شيخ حسين حلي و همچنين مراجع بزرگ شيعه، آيت الله العظمي نائيني و آيت الله سيدابوالحسن اصفهاني بهره جست.
شيخ العمري كه اكثر حجاج ايراني زائر قبر نوراني پيامبر اكرم(ص) پشت سر او در مسجد شيعيان مدينه نماز خوانده اند، در طول بيش از 60 سال حضور خود خدمات اجتماعي و ديني بسياري به اقليت شيعه مدينه ارائه داد. در مزرعه آيت الله محمدعلي العمري، مسجد شيعيان و نيز دفتر كار وي قرار دارد و اين مسجد هر روزه پذيراي تعداد زيادي از زوار شيعه ايراني است كه معمولا شب ها به مسجد شيعيان عربستان مي روند و صداي «اشهد ان عليا ولي الله» را در غربت مدينه مي شنوند. ابوطالب يكي از شيعيان منطقه نخاوله در اين باره مي گويد: «معروف ترين بخش منطقه نخاوله حسينيه شيعيان است كه در ميان مزرعه اي معروف به مزرعه شيخ عمري محصور شده است و آيت الله محمدالعمري به نوعي سرپرستي شيعيان اين شهر را بر عهده داشتند.»
عباس از ديگر شيعيان منطقه نخاوله نيز از علاقه شيعيان اين منطقه به شيخ العمري گفته و مي افزايد: «حسينيه پيشين شيخ العمري در نزديكي مسجد النبي(ص) قرار داشت و او با دست خود آن حسينيه را در نزديكي حرم پيامبر (ص) و قبرستان بقيع ساخت و نگهداري كرد اما چون آن مكان را به بهانه ساخت خيابان تخريب كردند در قسمت حاشيه اي شهر مدينه و در جوار نخلستان ها سكني گزيد.»
اين عالم شيعي عربستان مثل ديگر شيعيان اين كشور از دست دستگاه وهابي سعودي در امان نبود و 45 سال از عمرش را در زندان هاي وهابيون عربستان سپري كرد و چند سال پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران، از زندان آزاد شد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: