وحشت غرب از بيداري اسلامي
بصیرت از دیدگاه رهبری، بیداری اسلامی
بیداری اسلامی و حمایت از جنبش 99%
درباره وبلاگ


این وبلاگ بر آن هست تا جنبش بیداری اسلامی در سراسر دنیا را حمایت کند پس با ما همراه باشید.

پيوندها
افزایش تضمینی بازدید - افزایش پیج رنک
چاپار
سنگر دفاع از آرمانها
دانلود رایگان
ردیاب خودرو

تبادل صحبتهای ناگفته
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت از دیدگاه رهبری، بیداری اسلامی و آدرس ellahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 121
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 121
بازدید ماه : 749
بازدید کل : 58002
تعداد مطالب : 181
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



فال امروز


<-PollName->

<-PollItems->

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

نويسندگان
علی علیکرمی

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, :: 9:23 :: نويسنده : علی علیکرمی

شايد اين ضرب المثل رايج در ميان ايرانيان که منتسب به انگليس هاست بيانگر عمق سناريوي غربي ها در خصوص اختلاف افکني باشد. تفرقه بينداز و سياست کن يک راهبرد اساسي براي دشمنان محسوب مي شود که هنوز نيز در  دستور کار آنان قرار دارد.
از ديگر سوي منطقه خاورميانه همواره به دليل موقعيت استراتژيك و راهبردي ، مورد طمع قدرت هاي جهاني بوده است . تاريخ پر فراز و فرود اين منطقه دفتري است بي انتها كه هر ورق آن از دخالت هاي قدرت هاي استعماري حكايت مي كند.
  با اين حال يكي از راه هاي اساسي دستيابي استعمارگران به سلطه بر منطقه خاورميانه ، ايجاد اختلافات قومي ، مذهبي و ملي بوده كه مانع از ايجاد وحدت در برابر استعمارگران شده است . سرمايه گذاري استعمار در عمق گسل هاي اعتقادي،  نژادي و مذهبي آتش فتنه و جنگ را در اين منطقه روشن نگاه داشته و بخش عمده اي از توان و انرژي مردمي در اين منطقه را مهار كرده است .‏
‏    به عنوان مثال استعمار گر پير، انگلستان، در راه سلطه كامل خود بر منطقه خاورميانه از سياست «تفرقه بينداز و حكومت كن» استفاده مي كرد و با تشديد اختلافات مرزي بين شيخ نشين ها، باعث تضعيف هرچه بيشتر آنها مي شد و اوضاع منطقه را متشنج مي كرد.
در اين مرحله انگلستان توانست، شيخ نشين هاي بحرين، قطر، دبي، شارجه، ابوظبي، مسقط، عمان و... را به زير سلطه خود درآورد.
سپس طي نيمه دوم قرن 19، انگلستان بعد از تثبيت موقعيت خود در شيخ نشين هاي خليج فارس كوشش بيشتري در جهت تضعيف دولت ايران و عثماني به عمل آورد و با تحميل جنگ هاي متعدد به اين دولتها و انتزاع سرزمين هاي مختلف از آنها، توانست سلطه و نفوذ خود را هر چه بيشتر در اين دوكشور گسترش دهد و جا پاي خود را در خاورميانه محكم كند.
 متاسفانه هم اكنون نيز بسياري از بسترهاي تفرقه در منطقه خاورميانه وجود دارد و استعمار فرا نو كه در راس آن آمريكا و انگليس قرار دارد، همچنان درصدد فعال كردن گسل هاي بي اعتمادي در منطقه با تكيه بر مرزهاي تفرقه هستند .
دامن زدن به اختلافات مذهبي بين سني و شيعه ، تبليغات منفي عليه قدرت هاي منطقه اي و بومي ، گسترش جنگ سرد تسليحاتي در منطقه و ... از جمله راهكار هاي غرب براي اعمال تسلط جديد خود بر خاورميانه بوده است.در همين زمينه مقام معظم رهبري در سفر به كرمانشاه و در جمع مردم پاوه و اورامانات به يكي از مهمترين
بيماري هاي امت اسلامي اشاره كردند كه نياز فوري و درمان قطعي مشكلات امت اسلامي است و حل و فصل و مديريت شايسته آن مي تواند مقدمه و بستري براي تمدن سازي مسلمانان باشد.
ايشان ضمن اشاره به خطر تفرقه ايجاد اختلاف را خط استراتژيك بيگانگان خوانده و از اشتراك عميق و منافع مشترك مسلمانان سخن گفتند ،اشتراكي كه مي تواند حول كلمه توحيد و قرآن انجام شود و اختلافاتي كه مي تواند با سعه صدر و ترويج علم و ادب بين همه مسلمانان نهادينه گردد.بدون شك نقاط اشتراك مهمترين عامل وحشت جهان غرب است ودر اين باره نياز به روشنگري و بصيرت بسيارزياد خواهيم داشت3/8/1390‏
لذا در نهايت بايد گفت تمرکز بر گسل هاي قومي ، مذهبي و... در ميان مسلمانان از ابتدا تا کنون از راهبردهاي دشمنان اسلام به حساب مي آيد و آنان هم اکنون نيز دست از اين سياست هاي خود برنداشته و با ايجاد تنش در ميان مسلمانان به دنبال سوءاستفاده براي گسترش سلطه خويش هستند.
اميدواريم که با ظهور و بروز موج بيداري اسلامي امت واحده مسلمانان شكل گيري وديگر هيچ روزنه اي براي نفوذ استعمار و استبداد در ميان مسلمانان جهان وجود نداشته باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: